A blogról

2014/11/21. - írta: Jani/OSZD

Miről szól ez a blog?

Az utóbbi pár év(tized) társadalmi és gazdasági berendezkedését jelentősen átalakította az internet. Eddig a politika ellenált a változásoknak: a képviseleti demokrácia nem sokat változott az ipari forradalom óta. Kihasználva a ma már mindenki számára szinte ingyen elérhető információforrásokat, a könnyű személyközi távolsági kommunikációt és a gyors helyváltoztatás előnyeit, megalkotható egy olyan politikai rendszer, amely a hatalmat szélesebben körben osztja szét a társadalom tagjai között, így sokkal demokratikusabb a ma általánosan érvényben lévő képviseleti demokráciánál. Ez a blog egy ilyen modern, ma még csak a képzeletemben létező demokráciáról szól.

Miért írom ezt a blogot?

Néha szoktam gondolkodni. Csak úgy, a változatosság kedvéért. Az utóbbi pár évben politikai rendszerekről is. Eredetileg úgy gondoltam, hogy a politikával kapcsolatos gondolataimat fölösleges megosztani másokkal. Egyrészt kit érdekel, másrészt még ha érdekelne is valakit, valószínűleg úgysem változna semmi.

Az utóbbi időben viszont rájöttem (na jó, segítettek benne), hogy egy társadalom életminőségét elsősorban a politikai rendszere határozza meg. Így elhatároztam, hogy összegyűjtöm a gondolataimat, hátha valaki, valamikor, egy viszonylag közeli galaxisban fel tudja majd használni őket arra, hogy egy szebb világot építsen. Vagy legalább a blog írása közben rájövök, hogy hülyeség az egész, és akkor gondolkodhatok máson...

 

A szerzőről

Harmincas éveim elején járok, családapa vagyok műszaki-természettudományos végzettséggel. Teljesen laikus vagyok a politikához, de (vagy éppen ezért) legalább a jószándék vezérel.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oszd.blog.hu/api/trackback/id/tr406899555
süti beállítások módosítása